1- استقرار نظام مدیریت عملکرد واحدهای ستادی استانداری ، فرمانداری ها و بخشداری ها مشتمل بر سازمان ، مدیریت و کارمندان به منظور تحلیل عملکرد آنها و تبیین نتیجه ارزیابی و ارائه پیشنهاد های اصلاحی و تهیه گزارش .
2- ارتباط مستمر با دفتر ارزیابی عملکرد ، بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت کشور به منظور هماهنگی در نحوه اسقرار نظام مدیریت عملکرد در استانداری .
3- رسیدگی به شکایات ارزشیابی شوندگان و تهیه گزارش جهت ارائه به شورای ارزشیابی به منظور صدور رای قطعی در موارد اختلاف .
4- برنامه ریزی و اجرای ارزشیابی سالانه استانداری و واحدهای تابعه .
5- عضویت و شرکت در جلسات ستاد تحول اداری ، ستاد ارتقاء سلامت نظام اداری و کارگروه مبارزه با فساد و رشوه خواری .